Ze sklepa až na filmové plátno: Příběh značky Under Armour


Značka Under Armour, která si získala srdce milionů sportovců po celém světě, slaví už 22 let své existence. Za tu dobu na svět přivedla několik revolučních materiálů a stala se symbolem nejen funkčního a designového sportovního oblékání, ale i moderního životního stylu.

První trička v babiččině sklepě

Všechno to začalo v roce 1996. Tehdy se totiž 23letý Kevin Plank rozhodl, že už má dost klasických triček, která se při sportu vždycky nepříjemně propotí. Zavřel se proto ve sklepě babiččina domu a vymyslel první tričko se speciální technologií HeatGear, které pojmenoval prozaicky #0037.

Od té doby byl Plank k nezastavení. Co rok, to nový nápad. Následovala funkční technologie ColdGear, kterou využívají sportovci v zimě dodnes. Vše doplnila třetí AllSeasonGear s využitím za každého počasí.

Under Armour jako filmová hvězda

Na přelomu tisíciletí přišla nabídka, která se neodmítá. Značka Under Armour dostala možnost zahrát si ve filmu Vítězové a poražení po boku Al Pacina a Cameron Diaz. Tým amerického fotbalu, který tvoří hlavní motiv filmu, tak celému světu představil oblečení a doplňky Under Armour.

Plank díky filmu vycítil příležitost a rozhodl se jít štěstí ještě trochu naproti. Zaplatil si svou úplně první reklamu v magazínu ESPN. Přesně tahle kombinace úspěšného filmu a reklamního prostoru ho vystřelila na výsluní sportovní módy.

Nejdřív ženy, pak boty

Ženy si na svou první dámskou kolekci Under Armour musely počkat až do roku 2003. Po ní už v rychlém sledu následovalo oblečení pro děti, outdoorové modely a speciální golfové oděvy.

Celých 12 let od svého založení se ale firma stále specializovala jen na výrobu kvalitního oblečení a doplňků. Zlom nastal až v roce 2008, když Under Armour oficiálně vstoupila na trh sportovní obuvi.

Zástupy slavných propagátorů

Někdy v této době se začalo objevovat čím dál tím víc fanoušků značky Under Armour i mezi světoznámými sportovci. Mezi ty nejznámější patří lyžařka Lindsey Vonnová, hráči amerického fotbalu Ray Lewis a Tom Brady nebo plavec Michael Phelps.

Kromě slavných jmen si Under Armour zakládá i na spolupráci s americkými univerzitami – hlavně s Marylandskou univerzitou, kde studoval právě Plank.

Životní styl podle Under Armour

Za těch 22 let prošla společnost Kevina Planka obrovským vývojem a vymanila se ze škatulky sportovní módy. To nedávno stvrdila i tím, že koupila aplikace Endomondo a MyFitnessPal a spustila online fitness platformu UA Records, která propojuje miliony sportovců po celém světě.

Under Armour je dnes už prostě něco víc než jenom značka. Je to spíš životní styl, který spojuje sportovce po celém světě.

#Trénuj s Under Armour a sportovní svět ti bude ležet u nohou.

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář