Výhody a nevýhody veganství


Chápeš vegetariány, ale parťáci ve fitku přišli s tím, že zkusí veganskou stravu a ty netušíš, jaký je mezi těmito stravovacími návyky rozdíl? Vegani razantně odmítají veškeré produkty, které jsou spojeny s využíváním živého nebo mrtvého zvířete. V konečném důsledku se tak stravují pouze rostlinnou výživou, nekupují si kožené boty a používají kosmetiku, která nebyla testována na zvířatech.

Veganství mezi sportovci

Proč se čím dál více sportovců hlásí k veganství a odmítá nejen jíst maso, ale také další živočišné produkty, které zvířatům způsobují bolest – vejce, mléčné výrobky nebo třeba med?

Kromě etického hlediska převládají výhody, které právě sportovci dokáží ocenit. Za dostatek bílkovin v podobě sójových nebo hrachových výrobků bez zbytečného tuku jsou ochotni utratit velké peníze.

Zlepšení fyzické výkonnosti v důsledku přechodu na veganskou stravu si pochvalují například sestry Williamsovy z tenisového světa nebo boxer Mike Tyson.

Výhody veganské stravy

  • Snížení rizika výskytu civilizačních onemocnění, například cukrovky
  • Zlepšení problémů spojených s obezitou a vysokým krevním tlakem
  • Prevence nadváhy, zvýšeného cholesterolu a onemocnění srdce
  • Velké množství cenných polynenasycených mastných kyselin
  • Vyšší množství vlákniny napomáhá lepšímu trávení
  • Větší psychická pohoda
  • Zlepšení fyzické výkonnosti
  • Etické aspekty
  • Environmentální důvody

Nevýhody veganské stravy

  • Menší množství některých minerálů a vitamínů, například vitamínu B2, železa, vitamínu B12, vitamínu D a jódu
  • Horší vstřebávání minerálních látek z rostlinné stravy, částečně z důvodu velkého množství vlákniny
  • Nutnost promyslet složení stravy tak, aby nic nechybělo

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář