Vitamínová bomba nejen na snídani? Vsaď na goji


Určitě už znáš pojem superpotravina neboli superfoods. Všude se dočteš o semínkách chia, dokonce je pravidelně ve velkém spořádají všichni tví tréninkoví kamarádi. S goji ale asi takové zkušenosti nemají.

Přestože je kustovnice čínská jedním ze základních kamenů čínské medicíny a také údajným klíčem k dlouhověkosti, není u nás tak populární, jak by si zasloužila. Můžeš to ale napravit a vytěžit z ní co nejvíce pro svůj aktivní trénink.

Superpotravina, která tě udrží ve hře

Až zázračné plody goji jsou bohaté na vitamíny, minerály a další fytoživiny. Dej si hrst bobulí každý den a vydej se na cestu k dlouhověkosti a pevnému zdraví. Zlepšíš kvalitu svého spánku a zbavíš se zbytečného stresu.

Důležitá přednost kustovnice, kterou oceníš po náročném tréninku? Díky vydatnému mixu všech podpůrných látek goji bude tvé tělo rychleji regenerovat. To znamená více času pro fyzickou aktivitu a méně času stráveného nutným odpočinkem, který tě okrádá o tvůj milovaný aktivní pohyb.

Kouzlo goji ve 4 bodech:

  • Fytoživiny – obsahují obrovské množství antioxidačních, antibakteriálních a antivirových látek. Snižují krevní tlak a vznik krevních sraženin, podporují tvou imunitu a játra.
  • 18 druhů aminokyselin – včetně 8 esenciálních aminokyselin tvořících základní stavební složku pro protein, který při trénink určitě oceníš.
  • 21 stopových prvků – zinek, železo, měď, vápník, fosfor, selen a germanium. To je nálož minerálů, které tvé tělo s radostí uvítá.
  • Nejbohatší na karotenoidy – dodají ti více vitamínu C než pomeranče, obsahují také vitamíny skupiny B a E. Beta-sitosterol má navíc protizánětlivé účinky.

Tohle skvělé složení předurčuje kustovnici čínskou jako superpotravinu, kterou by měl do svého jídelníčku zařadit každý člověk s velkým výdajem energie, tedy i ty. Goji navíc zpomalí stárnutí a opotřebení tvé namáhané kůže.

Jak si kustovnici nejlépe vychutnat? Kombinaci brusinky, třešně, jablka a šípku, jak ji z hlediska chuti mnozí popisují, můžeš jíst jen tak, nebo ji můžeš připravit jako odpolední čaj nebo plnohodnotnou snídani. Stačí přidat granolu, bílý jogurt, ořechy a jahody.

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář