Zpevni své tělo pomocí kliků


Hledáš účinný cvik na horní polovinu těla, kvůli kterému nemusíš pokaždé zamířit do fitka? Posilovat se svým tělem můžeš kdekoli, třeba i v pauze mezi přednáškami nebo při oddychu od práce. Výmluva, proč si neudělat pár kliků, tě prostě nezastaví.

Proč makat na klicích?

Jeden z nejúčinnějších cviků na horní polovinu těla? Obyčejné a často podceňované kliky. Všichni ti budou stále opakovat, že při kliku nejvíce využíváš velký prsní sval, trojhlavý sval pažní a přední část deltového svalu. Jenže to není všechno, ráno tě totiž budou bolet i bedra, břišáky, zádové svalstvo nebo trapéz.

Kliky ale nejsou jen o tom přiblížit se k zemi a pak se zase zvednout. Základem je správná technika. Pokud ji vypiluješ k dokonalosti, získáš nejen pořádné svalstvo, ale také si můžeš spravit svalovou nerovnováhu kolem páteře, posílit střed těla a stabilizovat lopatky i lokty. A to už za tu dřinu stojí.

Jak tedy na správně provedený klik? Hlavu drž v prodloužení trupu, bradu měj zataženou, pohled směřuj na podložku. Rozhodně se neprohýbej, a to ani směrem nahoru, ani dolů. Nezapomeň zpevnit břicho a pak už hurá k zemi – dolů nádech, nahoru výdech.

Extra kliky pro náročné

Klasické kliky se můžou časem omrzet. Pokud je to i tvůj případ, pak pro tebe máme několik tipů na kliky, které budou tou pravou výzvou.

  • Úzké kliky – lokty drž stále u těla, můžeš klikovat třeba jen na prvních dvou kloubech zaťaté pěsti
  • Kliky na jedné ruce – druhou ruku dej za záda a soustřeď se na držení rovnováhy.
  • Kliky s tlesknutím – vše se skrývá už v názvu, kliky jsou výbušnější, při odskoku tleskni.
  • Pavoučí kliky – při klasickém kliku vždy zvedni jednu nohu směrem k lokti.
  • Šikmé kliky – klasické kliky, ale směřující do strany.

Pokud máš problémy se zápěstím, pak se ti budou hodit push-up bars, díky nimž udržíš zápěstí v přirozené zpevněné poloze. Pomůžou ti také vhodné jednoruční činky, které plní podobnou funkci jako push-up bars, ale zároveň je můžeš střídavě mezi jednotlivými kliky zvedat, a pozvednout tak svůj trénink na další level.

Pro maximální výtěžek z kliků můžeš využít ještě dalších cvičebních pomůcek. Escape deck plnící funkci klasického stepu a posilovací lavice v jednom ti poslouží jako opora pro nohy nebo ruce.

Hardcore verzi kliků pak představuje klikování s jednou rukou na medicinbalu nebo na balanční podložce BOSU. Miluješ výzvy? Pak jsou tyto kliky stvořené právě pro tebe.

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář