Proteinová dieta: Pomůže při tréninku?


Chceš zhubnout? Vyzkoušej proteinovou dietu, říkají její zastánci. Opravdu je ale proteinová dieta, která funguje podle jednoduchého klíče – vysoký příjem bílkovin a naopak malý příjem sacharidů a tuků – pro tebe tím pravým receptem na skvělou formu?

Jaké potraviny patří do diety?

Maso, sýry, mléko, jogurty, tvaroh, vejce, sója, některá zelenina, čistá voda a minerálky

Na co při proteinové dietě zapomenout?

Brambory, obiloviny (rýže, kukuřice, jáhly), těstoviny, pečivo, sladkosti, alkohol, slazené nápoje, cukr

Princip proteinové diety

Organismus se s nedostatkem cukrů a tuků vyrovná tím, že se dostane do stavu tzv. ketózy, a začne tvořit ketolátky. Ty vznikají štěpením tuků a umí plnohodnotně nahradit sacharidy, které jsou obvykle hlavním zdrojem naší energie.

  • Odbouráváte hlavně tukovou tkáň a vodu. Zhubnete asi 1 kg týdně.
  • Protože dodáváme tělu dostatek proteinů, nemizí při hubnutí svaly.
  • Dietu doplňujeme aerobní aktivitou delší než 40 min. v rozmezí 50 – 75 % maximální tepové frekvence (jogging, plavání, veslování, rychlá chůze).
  • Stav ketózy vzbuzuje v těle pocit nasycení. Proto netrpíte nervozitou z hladu.

Zakázané potraviny se často doplňují napodobeninami z proteinové hmoty. Několik jídel denně lze také nahradit proteinovými nápoji.

Jen pro krátkodobou dietu

Kritici diety upozorňují, že bychom na proteinové dietě neměli být delší dobu. Příjem tuků a bílkovin totiž nadměrně zatěžuje naše ledviny a srdce. Doporučujeme proto před nasazením diety navštívit lékaře nebo minimálně výživového specialistu, který bude náš zdravotní stav a průběh diety monitorovat.

Při proteinové dietě bychom měli přijímat max. 2 g proteinu na1 kg tělesné váhy, přičemž běžně naše tělo potřebuje 0,85- 0,9 gramů na kilogram. 

Chceš šlápnout do proteinů? Prozkoumej naše doplňky stravy s proteiny.

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář