Nezapomeň po tréninku doplnit energii! Poradíme jak


Že se přece po tréninku hned nenacpeš, abys zase nabral pracně vypocený tuk? Právě naopak. Tělo při tréninku spotřebovává nejen tuky, ale i spoustu důležitých látek. Ty by proto všichni atleti, kulturisti a milovníci fitness měli po cvičení „dotankovat“, aby se tělo zase dostalo do rovnováhy a mohlo začít regenerovat. Co přesně by si měli dopřát?

Na srovnání hladiny krevního cukru

Doplnit hladinu cukru je obzvlášť důležité, cvičíte-li na večer. Pokud půjdete spát bez lehké sacharidové svačinky, můžete se ráno vzbudit vyčerpanější než večer. Ideální je dát si po cvičení pestrou malou večeři a jít spát za další 3 hodiny, až stihnete vytrávit.

Podle typu tréninku

Samozřejmě záleží i na druhu tréninku:

  • Po aerobní aktivitě nechte tělo ještě chvíli spalovat tuk, dejte si 30-60 minut oraz a poté si zakousněte pestrou svačinu, nebo klidně hlavní jídlo, pokud je čas na oběd. K večeři se místo sacharidů hodí dobře stravitelné bílkoviny.
  • Když chcete zhubnout, dejte si až 1,5 hodinovou pauzu po tréninku a pak doplňte energii bílkovinami s malým množstvím sacharidů – ideální jsou zeleninové saláty s masem, nebo vařeným vajíčkem.
  • Když budujete svalovou hmotu, můžete se ihned po tréninku vrhnout na sacharidové doplňky, jako jsou musli tyčinky nebo ovocné džusy a speciální nápoje. Využijete tak tzv. anabolickou hodinku, kdy svaly regenerují. Do 2 hodin po tréninku pak snězte pořádnou porci bílkovin a sacharidů např. ve formě steaku s přílohou.

Základem jsou kvalitní sacharidy

Obecně jsou pro regeneraci po tréninku nejdůležitější kvalitní sacharidy (tedy žádné prvoplánově slazené tyčinky, sušenky atp.) a rychle využitelné bílkoviny – skvělé jsou proteinové nápoje, kde obvykle bývá i určité množství sacharidů (poměr je uveden na obalu výrobku, doporučujeme min. 60 % proteinů) a vy tak rychle nabídnete tělu to, co potřebuje, a to v nejlépe stravitelné podobě. Nejkvalitnější jsou proteiny na bázi mléčné syrovátky.

Když nemáte možnost dát si po tréninku proteinový nápoj nebo kvalitní sacharidy, dejte si alespoň malou svačinku ve formě ovoce – ideální je banán. Na doplnění pitného režimu po tréninku stačí obyčejná voda.

Nezapomínej na regeneraci a trénuj like a boss!

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář