Nauč se, jak zatočit se zimní únavou


Letošní zima možná není z nejmrazivějších, jakou pamatuješ. I tak tohle roční období dokáže s naším tělem pěkně zacvičit. Krátké dny, málo slunce a pohybu na čerstvém vzduchu nikomu zrovna nepřidá. Zimní únava na sebe pak nenechá dlouho čekat. Ale neboj, není to nic nepřekonatelného! Stačí zařadit do denního režimu pár jednoduchých vychytávek a zimní únava se úplně rozplyne.

Bez snídaně to nepůjde

Asi to taky znáš. Ráno se nemůžeš přinutit vylézt z postele a posouváš budík tak dlouho, až ti nezbývá čas na pořádnou snídani. A to je zásadní chyba hned na začátku. Víš, že ten, kdo vyrazí z domova o hladu, má asi tak o 50 % horší termoregulaci než ti, kteří se dosyta najedí?

Takže zatni zuby, vyskoč z postele a v klidu si připrav nějakou snídaňovou dobrotu, která tě skvěle nastartuje na celý den. Výborně ti poslouží třeba celozrnný chleba se sýrem Cottage a nějakou tou zeleninkou. Když si k tomu navíc vymačkáš šťávu z 1-2 pomerančů, bude to perfektní.

Otužuj se hned po ránu

Jasně, venku mrzne a ty nemyslíš na nic jiného, než jak se co nejlíp zahřát. Ale stejně zkus ráno v koupelně otočit kohoutkem na druhou stranu. Aspoň na chvilku. Střídání teplé a studené vody při sprchování je sice starý trik, ale pořád funguje.

Studená voda dokáže ráno nastartovat tvůj organismus jako máloco. Rozhýbe tvůj krevní oběh, takže se pak nebudeš cítit jako mátoha. Když vydržíš prvních pár dní, zlepšíš si přísun kyslíku do svalů, podpoříš regeneraci buněk a otužíš celé tělo. Chřipka ani nachlazení u tebe nebudou mít šanci.

Až si na to zvykneš, můžeš si do ranního programu přidat i nějaký pohyb.

Energie na dně sklenice

Sice to slýcháš pořád dokola, ale jak se říká, opakování je matka moudrosti. Proto ti to i my připomeneme znovu: Nezanedbávej svůj pitný režim. V zimě můžeš mít pocit, že nepotřebuješ pít tolik jako v létě. Ano, sice se nepotíš, ale tvoje tělo se bez pravidelného přísunu tekutin prostě neobejde.

Vědci navíc nedávno přišli na to, že když hydratace tvého těla klesne jen o 2 %, znamená to úbytek energie až 20 %. To rozhodně není málo, co myslíš? Jestli zapomínáš tekutiny doplňovat, není nic jednoduššího, než si do chytrého mobilu stáhnout aplikaci, která ti to každou chvíli připomene.

Vypleň babičce zahrádku

Zachránit od zimní únavy tě může i zázrak, který roste na zahrádce skoro jako plevel. Máta podle posledních poznatků amerických vědců totiž pomáhá čistit dýchací cesty. Atleti, kteří během studie vdechovali mátu, pak nejen rychleji běhali, ale měli i daleko větší výdrž.

Máta se kromě toho skvěle hodí i do aromatických olejíčků. Těmi si masíruj místa, kde ti nejvíc pulsuje krev – třeba zápěstí. Skvělou možností je taky masáž šíje, která se ti postará o lepší přísun krve do mozku a nával energie.

Ke skvělé kondici ti v zimě může pomoct i sportovní kosmetika BINA. Vyzkoušej například hřejivou startovací emulzi, která tvé tělo prokrví a zlepší odolnost pokožky proti extrémním podmínkám. Nejen v chladném počasí určitě využiješ i regenerační emulzi a ochranný krém.

 

#Zatoč se zimní únavou a vrhni se do tréninku v plné síle!

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář