Jak na balanční pomůcky


O výhodách balančních pomůcek už jsme všichni slyšeli. Dokáží omezit svalovou nerovnováhu, odstranit bolesti páteře a kloubů, podpořit hubnutí a zlepšit rovnováhu celého těla. Jenže jak začít, pokud se chceš pustit do balančního tréninku? Poradíme ti.

Balanční trénink pro sportovce

Chceš se ve svém tréninku posunout dál a aktivovat více svalstva než doposud. Mezisvalová koordinace je jedním z prvků, který tě k tomuto cíli dovede. Dosáhnout správné koordinace můžeš pomocí cvičení s několika balančními pomůckami, které ti krátce představíme. Důležité je kombinovat takové pomůcky, které vyhovují tvé aktuální výkonnosti a nepouštět se ihned do toho nejtěžšího.

Gymnastický míč

Patří mezi nejpoužívanější balanční pomůcky, především díky svému variabilnímu využití. Můžeš si pomocí něj ztížit cviky, jako jsou kliky nebo třeba sklapovačky.

Balanční čočky a podložky

Své využití najdou především v atletickém tréninku. Dá se na nich trénovat rovnováha jedné strany těla oproti druhé a také dostatečně posílit slabší stranu. Můžeš ji použít také pro ztížení některých pozic v józe.

Bosu

Balanční polokoule nebo taky půlmíč. Stejně jako balanční míč má široké využití jak pro běžný posilovací trénink, tak pro stabilizaci kloubů. Cvičení na bosu je dnes tak populární, že na něj existuje spousta skupinových lekcí.

TRX

Díky tomuto závěsnému systému můžeš trénovat doma, ve fitku i venku na čerstvém vzduchu. Trénink s TRX si užiješ, ať už jsi začátečník, nebo sportovní profík.

Flowin

S touhle speciální podložkou připravenou na takzvaný frikční neboli třecí trénink. Pohyby těla po desce vytváří specifický odpor, který posiluje a zároveň pomáhá s rovnováhou.

Pěnové válce

Zkus vydržet dvě minuty v „prkně“ na pěnovém válci. Další z pomůcek, která tě posune dál ve cvicích, které už dávno znáš. Zároveň skvěle uvolňuje zatuhlé svalstvo.

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář