Cvičební pomůcky pro hokejisty podle Daniela Dolejše


S Danem jste se mohli blíže seznámit v rozhovoru pro náš magazín – jak začínal s hokejem a jak se stal vstup do extraligy jeho splněným dětským snem. Navíc přidáváme mini speciál o tom, jaké cvičební pomůcky jsou pro hokejisty důležité.

Jakými cvičebními pomůckami se udržuješ ve formě? Co najdeme ve tvé výbavě?

V osobní výbavě nenajdete nic ☺ Trénuji jen s klubovým kondičním trenérem. Nerad používám stroje, naopak mám radši cvičení na BOSU, s medicinbaly a TRX.

Jaké cviky bys doporučil hokejistům pro trénink?

Sám jsem se o cvičení nikdy nezajímal nějak více, takže když jdu cvičit, vše nechám na kondičním trenérovi. Každý si musí najít to své. Obecně se ale doporučuje většina rotačních cviků, které nějakým způsobem napodobují pohyb s hokejkou. Hodně se zaměřujeme také na tzv. core – tedy střed těla – a na nohy – nejen ruce, ale celé tělo totiž rozhoduje o tom, jak vychytáme, nebo jak silně odpálíme puk. Hokejisti, co jsou v poli, musí být také fit v tom smyslu, aby byli schopni absorbovat četné nárazy s minimálním rizikem zranění.

Jak se liší trénink a příprava mimo sezónu a v sezóně?

Mimo sezonu trénujeme hlavně v posilovně. Je zaměřená na nabrání síly a kondice. V sezóně je samozřejmě hlavní část tréninku na ledě. Posilovna je při tréninku na ledě také důležitá, ale jde spíše o takové udržování formy.

TIP Trénuj.cz

TRX je nejžádanější cvičební pomůcka posledních let. Znamená „Training Resistance Exercise“ a jde o závěsný systém využívající vlastní váhu člověka jako hlavní zátěž. Pomáhá budovat svalovou hmotu a aktivizuje svaly zodpovědné za rovnováhu. BOSU je balanční podložka, která pomáhá znásobovat účinek klasických cviků, protože navíc zapojuje právě hluboké svaly udržující balanc. Obojí najdeš na Trénuj.cz společně s velkým výběrem medicinbalů – podle velikosti, váhy, barvy nebo s úchyty. Trénuj s vlastní vahou nebo s medicinbalem a nic tě nerozhodí!

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář