Co jsou to superpotraviny a jak ti pomůžou při tréninku?


Není to tak dávno, co pojem „superpotravina“ nikdo nepoužíval. Dneska se tohle slovo skloňuje snad všude a je těžké se novému fenoménu vyhnout. Superpotraviny jsou jednoduše řečeno výživově nejbohatší potraviny, které tvému zdraví prospívají víc než jiné. Obsahují vitaminy, minerály, antioxidanty, proteiny, enzymy, vlákninu a zdravé tuky. To vše v mnohem větším množství než běžné potraviny.

Můžeme mezi ně zařadit spoustu málo známých, ale i úplně běžných věcí. Jako příklad poslouží třeba mladý ječmen, různé ořechy a semena, goji, borůvky, agave, olivový olej nebo čaj matcha.

Superpotraviny na tvé tělo můžou působit například tak, že:

  • Snižují cholesterol a krevní tlak
  • Upravují metabolismus a podporují trávení
  • Působí jako prevence proti zánětům a nádorovým onemocněním
  • Mají antioxidační účinky

Načerpej energii z mladého ječmene

Nápoj tmavě zelené barvy nejspíš nebude patřit mezi to nejlepší, co v životě ochutnáš. Jeho účinky ti to ale několikanásobně vynahradí. Už v jedné porci do sebe totiž dostaneš skoro všechny vitaminy ze skupiny B, spoustu vitaminu C, různé aminokyseliny nebo vlákninu.

Dávej si mladý ječmen každé ráno a už za pár dní nebudeš vědět, co s přebytečnou energií. Nakopne tě totiž do tréninku jako máloco. A to přece stojí za vyzkoušení, ne?

Regeneruj s chlorellou

Jestli máš pocit, že potřebuješ tak trochu detoxikovat organismus, sáhni po této zelené pomocníci. Chlorella rozhýbe tvůj metabolismus a ještě si díky ní posílíš imunitu. Jako sportovce tě ale bude asi zajímat hlavně to, že tahle geniální zelená řasa podporuje tvorbu hemoglobinu a napomáhá tak k lepšímu okysličení krve.

Díky vysokému obsahu chlorofylu dokáže chlorella neutralizovat kyselinu mléčnou v namáhaných svalech a podporuje tak rychlejší regeneraci po tréninku.  Mimo to obsahuje i velkou porci vitaminu B12 a až 70 % bílkovin.

Nejlíp uděláš, když si chlorellu dopřeješ těsně po tréninku. Buď si ji přidej do jídla, nebo slupni pár tabletek a zapij je dostatečným množstvím vody.

Hydratuj s chia semínky

Mezi nejlepší vlastnosti této superpotraviny rozhodně patří schopnost vázat vodu. Smíchej hrstičku chia semínek s vodou, ovocnou šťávou, mlékem, nebo klidně jogurtem a za chvilku se kolem každého semínka vytvoří kompaktní gelová vrstva. Díky tomu chia semínka účinně hydratují tvoje tělo a pomůžou ti zvládnout náročnou fyzickou aktivitu levou zadní.

chia semínkách kromě toho najdeš velké množství zdravých Omega-3 mastných kyselin. Protože tvoje tělo tráví tyto tuky daleko pomaleji než cukry, zajistíš si tak dlouhodobý zdroj energie. Zařaď chia semínka do svého předtréninkového jídelníčku a pár si jich můžeš přihodit i do pití, které budeš mít s sebou.

#Trénuj, jez superpotraviny a zvyšuj zdravě svůj výkon.

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář