Co jíst těsně před závodem?


Tvůj první maratonský závod už je za dveřmi a ty se proto připravuješ, co ti síly stačí. Nesmíš ale zapomínat, že součástí perfektní přípravy je kromě tréninků také tvůj jídelníček. Obzvlášť v hodinách těsně před závodem je extrémně důležité, co si naložíš na talíř.

Žádné novinky, prosím

Jak radí běžecký guru Miloš Škorpil, před závodem nikdy nezkoušej nic nového. Radši se drž svých zajetých stravovacích návyků. Všechny zaručeně funkční stravovací plány, kterých na internetu najdeš hromadu, můžeš klidně vyzkoušet později. Teď je čas zůstat u toho, co znáš a víš, že tě nepřekvapí.

Tvůj předzávodní jídelníček by měl být vyvážený a obsahovat uhlohydráty, bílkoviny a tuky. Ideálně v poměru 6:2:2. Tak zajistíš, že budeš mít dostatek energie na celý závod.

Malé porce, ale často

Už den před závodem se soustřeď na to, že tvůj denní režim by měl obsahovat menší porce každé 2 až 3 hodiny. Co si budeme povídat, tohle pravidlo není k zahození dodržovat i mimo předzávodní období. Pravidelná strava ti totiž pomůže urychlit trávení a ušetřit tak spoustu energie, kterou využiješ právě na tréninku.

Kromě toho se snaž v této době úplně vyhnout červenému masu, mléčným výrobkům, ořechům, tukům a čemukoli smaženému. Dávej přednost lehce stravitelným dobrotám, jako jsou malé sendviče, chléb nebo energetické tyčinky.

2 sklenice za hodinu

Čím víc se závod blíží, tím důležitější je myslet na dostatečný pitný režim. Dbej na to, ať máš po ruce vždycky lahev s vodou nebo s ionťákem. Hlavně poslední 4 hodiny před závodem se soustřeď na pravidelnou dávku tekutin. Každou hodinu vypij zhruba 0,6 litru – a jestli je venku horko, tak klidně i o něco víc.

Během závodu si pak dopřej jeden kelímek vody na každé občerstvovačce. Vynech ho jen v případě, že máš pocit žbluňkání v žaludku.

#Jez zdravě, pij dostatečně a staň se maratonským vítězem!

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář