Chci začít trénovat na maraton. Jak na to?


S běháním teprve začínáš? Pak se připrav na to, že trénovat na maraton musíš zhruba rok, než se na takovou nálož kilometrů tvoje tělo připraví. První metou může být vůbec takovou štreku uběhnout a nevypustit přitom duši, ale tou další už by mělo být uběhnutí maratonu v čase kolem 4 hodin.

Začni 5x týdně s 5 kilometry

Ještě před ostrým tréninkem vyzkoušej 5 týdnů dodržovat pravidlo 5 X 5. 5 dní z každého týdne zkus vždy uběhnout 5-6 km. Jestli tohle vydržíš, můžeš se přesunout na další level.

Každých 5 týdnů přilož další 3 km

5 týdnů sis dával svých 5? Na dalších 5 týdnů si naordinuj 8 km, za dalších 5 týdnů 13 km a  za dalších 5 týdnů 16 kilometrů. Tuhle metu bys měl uběhnout alespoň jednou týdně, ostatní dny můžeš zvolit menší vzdálenost, ale třeba drsnější, kopcovitý terén.

Na trénink si pořiď špica vybavení, protože při 42 kilometrech tě bude tlačit každá nedokonalost výbavy:

V neděli je pak den, kdy testovat své hranice – jednou za 14 dní zkus atakovat 30 kilometrovou hranici a kousek po kousku přidávat až k vytouženému číslu “42”.

Pokud začínáš, rozlož si plán do celého roku. Pokud už máš něco naběháno, vejde se ti předmaratonový trénink do zhruba 20 týdnů.

#Trénuj na maraton a vydrž! Odměnou ti budou vavříny vítězů… nebo diplom za účast. Ale to už je život 🙂

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář