5 chyb, které dělá při tréninku každý


Nejdřív se hecujete, abyste do posilovny vůbec šli, ale když už jsou vidět první výsledky a endorfiny zaplavují náš organismus, mnoho z nás to začne s tréninkem přehánět. To je ale jen první z tréninkových chyb – jaké jsou ty další?

Nestřídáš dny tréninku a klidu

Prostě to nepřepal! Jeden den si dej pořádně do těla třeba na kruháči a další si dej klidovější režim – věnuj se strečinku nebo si zacvič jógu.

Zapomínáš na jídelníček a pitný režim

Když začneš po dlouhé době cvičit, efekt se dostaví poměrně rychle, ale pak už si tělo zase trochu zvykne. Abys rozjetou přeměnu držel pořád ve vysokých otáčkách, přizpůsob tréninku i svůj nutriční plán a pitný režim.

Nezapomeň na zdravou svačinku před tréninkem, abys měl dost síly, i na svačinu po cvičení, aby se tělo a svaly dobře zregenerovaly. Hodně pij a po tréninku doplň živiny ionťákem.

Zanedbáváš spánek

Rozhlédni se po své ložnici a uprav ji tak, aby tě nerušilo moc světla, nebylo ti vedro a netlačila tě nekvalitní matrace. Před spaním se nepřežírej, protože i ve spánku můžeš “trénovat” a shodit nějaký ten faldík. Když tělu dáš 8 hodin kvalitního spánku, odmění se ti zregenerovanými svaly a třeba i větším elánem do ranního kardia.

Nezvykáš si na trénink postupně

Často to vidíme u lidí, co se najednou nadchnou pro běh. Hned skočí na pás, nastaví ho na světelnou rychlost a pak se diví, že je bolí kolena, nebo mají natažený sval. Na všechno se prostě musí jít postupně. Nejdřív zapracuj na fyzičce obecně – začni málem a postupně si přidávej. Každý trénink udělej malý krok navíc ve svém snažení a nic neuspěchej.

Až začneš cítit, že fyzička se zlepšuje, začni pracovat na zvětšování aerobní kapacity a na silovém tréninku. Nakonec začni pracovat na anaerobní kapacitě pomocí rychlých sprintů.

Nezeptáš se, když nevíš

Nejsi si jistý, zda provádíš daný cvik správně? Než si něco natáhnout, nebo dokonce pohmoždit, lepší je zeptat se odborníka. Ve fitku jsou trenéři, kteří ti rádi poradí, jak používat různé cvičební pomůcky a jak se správně hýbat, aby sis neničil šlachy. Líná huba, holý neštěstí!

#Trenuj jako šéf a nech si poradit od profesionálních trenérů a cvičitelů.

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář