4 běžecké mýty podle trenérů


Jaké chyby a přešlapy děláme nejčastěji při běhání? Přečti si tipy od našich trenérů Under Armour a uprav si svůj trénink pro maximální efekt a výkon. 

1. Běhám, běhám a běhám

První začátečnickou chybou je myšlenka, že trénink naplníme jenom během a budeme fit. Trenéři doporučují kombinovat běh s balančním cvičením a procvičovat jednotlivé části těla, abychom předešli možným zraněním při běhu. Potom přidej silové cvičení a cviky na zpevnění střední části těla. Jen pokud bude tvoje tělo rovnoměrně procvičené, dodá ti běh kýženou fyzičku a dobrý pocit bez namožení.

Mezi nejoblíbenější sportovní vybavení na Trénuj.cz pro balanční trénink patří Bosu, pro silový trénink si u nás sportovci oblíbili TRX.

2. Když běhám pomalu, nejsem běžec

Tady ti chtějí trenéři dodat trochu sebevědomí – pokud pravidelně vyrážíš ven běhat, a to sebepomaleji, jsi prostě běžec. Je jedno jestli jogguješ “na pohodu”, nebo si nakládáš sprinty. Trénuj a budeš čím dál lepší, rychlejší a spokojenější se svou postavou.

Chceš se vyhnout chybám a trénovat správně? Trenéři doporučují neběhat sám, ale připojit se k tréninkové skupině vedené zkušeným profesionálem.

3. Běh je pro tělo velkou zátěží

Často se smějeme postarším ultramaratoncům, že si akorát při běhu na stará kolena huntují tělo. Ale je to opravdu tak? Říká se, že vytrvalostní běh dolním končetinám spíš škodí a klouby se opotřebovávají. Opak je přitom pravdou – sprint je pro tělo mnohem náročnější. Je proto namístě zkonzultovat svůj tréninkový plán s odborníkem, který doporučí běžecký trénink na míru tvému organismu.

Svým nohám každopádně ulevíš volbou správných běžeckých bot. Přečti si článek, jak vybrat běžecké boty Under Armour, které tlumí nárazy a udrží tě fresh.

4. Při běhání ve špatném počasí nastydneš

Na tom trochu pravdy je, ale jen když nemáš po běhu venku co suchého na sebe, nebo když se nejdeš po tréninku ohřát třeba do posilovny. Podle trenérů je nejdůležitější přizpůsobit svou sportovní výbavu venkovním podmínkám a jít do kousků, které při pocení chladí, ale po tréninku hřejí.

Vyber si funkční oblečení Under Armour do zimy, vedra i posilovny. V běhu ti pomáhají technologie Coolswitch, Signature Moisture Transport System nebo HeatGear tkanina.

Běhej správně a budeš čím dál lepší!

+ Žádné komentáře

Přidat vlastní komentář